Kookclub

Logo CCOCuisine Culinaire Ouderkerk (CCO) is op 1 oktober 2003 opgericht door een aantal Ouderkerkers met een bijzondere passie voor het koken. De vereniging heeft als doel het beoefenen van de culinaire kunst in een gezellige en ongedwongen sfeer. Onze witte brigade bestaat op dit moment uit tien groepen van 10-18 koks.

Er zijn 7 herenavonden en 3 damesavonden. Met het betrekken van de nieuwe locatie is er ruimte voor nieuwe leden en/of groepen. Ook kent CCO jeugdgroepen (8-12 jaar) en (12-17 jaar). Deze groepen koken vier keer per jaar op de zondagmiddag onder begeleiding van ervaren leden.

Cuisine Culinaire Ouderkerk is als zelfstandige vereniging met nog een twintigtal cuisines lid van Cuisine Culinaire Nederland. Laatstgenoemde is op haar beurt weer aangesloten bij de Confédération Culinaire International.